
Kontakt:
Katedra Modeli Formalnych i Metod Ilościowych w Socjologii
pokój 22
bulkowskik@is.uw.edu.pl
Dyżury:
Czwartek
15.00 - 16.00
zdalnie, po wcześniejszym umówieniu się e-mailem
mgr Krzysztof Bulkowski
Zainteresowania naukowe
metodologia badań ilościowych, statystyka, badania edukacyjne, teoria racjonalnego wyboru, teoria gier
Kariera naukowa
2009 – magister, Instytut Socjologii UW
Otwarty przewód doktorski
Metodologiczne i statystyczne implikacje doboru i realizacji próby w badaniach edukacyjnych (promotor: dr hab. Jacek Haman).
Wybrane publikacje
♦ Bulkowski K., M. Sitek (2020). "Komponent kwestionariuszowy badania PISA: dobrostan uczniów i klimat szkoły" [w:] Sitek M., E. Ostrowska (red.) (2020). PISA 2018. Czytanie, rozumienie, rozumowanie. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
♦ Marody M., Konieczna-Sałamatin J., Sawicka M., Mandes S., Kacprowicz G., Bulkowski K., Bartkowski J. (2019). Społeczeństwo na zakręcie. Zmiany postaw i wartości Polaków w latach 1990–2018. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
♦ Biedrzycki K., Bulkowski K., Burski J., Dobosz-Leszczyńska W., Haman J., Marciniak Z., Ostrowska E., Sitek M., Spalik K., Sułowska A. (2019). Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów. Wyniki badania PISA 2018 w Polsce. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
♦ Zasacka, Z., Bulkowski K., (2017). Reading engagement and school achievement of lower secondary school students. Edukacja 141(2), 78-99.
♦ Konarzewski K., Bulkowski K (red.) (2016), TIMSS 2015. Wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
♦ Bulkowski, K., Federowicz M., Grajkowski W., Kaczan R., Malinowska K., Marszał D., Męziński M., Poziomek U., Rycielski P., Walczak D., Wichrowski A. (2015). Opinie i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego i seksualności. Raport z badania, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
♦ Smoczyńska, M., Krajewski, G., Łuniewska, M., Haman, E., Bulkowski, K., Kochańska, M. (2015), Inwentarze rozwoju mowy i komunikacji (IRMIK): SŁOWA I GESTY, SŁOWA I ZDANIA. Podręcznik, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych..
Zajęcia dydaktyczne
Profil USOSweb
Inna działalność i projekty
♦ 2019-2023 – kierownik Programu PISA w Polsce, Programme for International Student Assessment 2022 (pisa.ibe.edu.pl)
♦ 2019-2022 – kierownik ds. przetwarzania danych w Polsce w międzynarodowym badaniu Progress in International Reading Literacy Study 2021 (PIRLS) (pirls.ibe.edu.pl)
♦ 2017-2019 – kierownik realizacji terenowej i przetwarzania danych w Polsce w międzynarodowym badaniu European Values Study (europeanvaluesstudy.eu)
♦ 2017-2019 – asystent naukowy na Wydziale Pedagogicznym UW w międzynarodowym projekcie Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society (ISOTIS). Projekt finansowany z programu Horyzont 2020. (www.isotis.org)
♦ 2016-2019 – kierownik realizacji terenowej i przetwarzania danych w Polsce w międzynarodowym badaniu Programme for International Student Assessment 2018 (PISA).
♦ 2016-2019 – ekspert merytoryczny, kierownik projektu Monitorowanie Losów Edukacyjno-Zawodowych Absolwentów i Młodych Dorosłych. Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
♦ 2014-2017 – kierownik ds. przetwarzania danych w Polsce w międzynarodowym badaniu Progress in International Reading Literacy Study 2016 (PIRLS)
♦ 2013-2016 – kierownik ds. przetwarzania danych w Polsce w międzynarodowym badaniu Trends in International Mathematics and Science Study 2015 (TIMSS)
♦ Członek Polskiego Towarzystwa Socjologicznego (Oddział Warszawski) oraz Sekcji Metodologii Badań Społecznych PTS
♦ Członek Stowarzyszenia Studentów i Absolwentów Instytutu Socjologii UW „Karowa”