Kontakt:
pokój 404
Dyżury:
czwartek
16:30 -17:30
pokój 404
dr Tomasz Zając
Zainteresowania naukowe
socjologia edukacji, szkolnictwo wyższe, badania losów absolwentów, wykorzystanie danych administracyjnych w badaniach społecznych
Kariera naukowa
2007 - magister, Instytut Socjologii UW,
2014 - doktor, Instytut Socjologii UW
Wybrane publikacje
2019, Zając T., Jasiński M., Bożykowski M. . Przejście między studiami I i II stopnia. Wybory edukacyjne absolwentów studiów I stopnia nauk ekonomicznych (Transition from the first-cycle studies to the second-cycle studies. Educational choices of the graduates of first-cycle studies in economics), “e-mentor” 1(78).
2019, Zając T., Komendant-Brodowska A. . Premeditated, Dismissed, and Disenchanted: Higher Education Dropouts in Poland, “Tertiary Education and Management” 1(25), 1-16.
2018, Zając T., Jasiński M., Bożykowski M. . Early Careers of Tertiary Graduates in Poland: Employability, Earnings, and Differences between Public and Private Higher Education, “Polish Sociological Review” 2 (202), 187–208.
2018, Bożykowski M., Jasiński M., Zając T., Żółtak M. . Tyle samo ale nie tak samo. Wskaźniki względne w badaniach losów absolwentów uczelni (Relative Indicators in Graduate Tracking), “Edukacja” 2 (145), 64-74.
2017, Jasiński M., Bożykowski M., Chłoń-Domińczak A., Zając T., Żółtak M. . Who gets a job after graduation? Factors affecting the early career employment chances of higher education graduates in Poland, “Edukacja” 4, p. 17-30.
2016, Zając T., Komendant-Brodowska A. . Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Analiza decyzji dotyczących kontynuacji nauki na studiach drugiego stopnia na podstawie danych rejestrowych Uniwersytetu Warszawskiego. (There is no place like home. Analysis of first-degree graduates’ decisions about entering second-degree education based on registers of the University of Warsaw), “Studia edukacyjne” 42, p. 309-332.
2016, Zając T. . Wartość prognostyczna wyników rekrutacyjnych opartych na maturach na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego. (Predictive validity of admission points from results of the Matura exam. The University of Warsaw example). “Edukacja” 1(136), p. 114-128.
2015, Czarnecki K., Zając T. . Pomoc materialna dla studentów a decyzje kandydatów na studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i Uniwersytecie Warszawskim, (Student financial aid and decisions of candidates for the Poznan University of Economics and University of Warsaw), “Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty” 3 (37), p. 73-91.
2015, Baczko-Dombi A., Komendant-Brodowska A., Zając T. . Lokalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych. (Local determinants of educational decisions) in: M. Rószkiewicz, K. Saczuk (eds.), Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania panelowego gospodarstw domowych. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, p. 238-293.
2015, Bożykowski M., Jasiński M., Izdebski A., Styczeń M., Zając T. Dokładniej, rzetelniej, taniej. Badania oparte na rejestrach publicznych jako szansa dla badań społecznych w Polsce (Accurate, reliable, and cheap. Register-based analysis as an opportunity for social research in Poland), “Studia socjologiczne” 1(216), p. 45-72
2014, Bożykowski M., Dwórznik M., Giermanowska E., Izdebski A., Jasiński M., Konieczna-Sałamatin J., Styczeń S., Zając T. . Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Raport końcowy. (Higher education graduates’ tracer study with the use of Social Insurance Institution’s (ZUS) administrative data. Final report) Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Zajęcia dydaktyczne
Zob. profil w systemie USOSweb
Inna działalność i projekty
Ogólnopolski System Monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów Szkół Wyższych
Zintegrowana Platforma Analityczna